بنر


يكي از عوامل مهمي كه در رشد قد انسان تاثير مي‌گذارد، ژنتيك و وراثت افراد است؛ اين‌كه فرد از چه وراثتي برخوردار است و قد افراد خانواده در چه محدوده‌اي قرار دارد. تغذيه صحيح نيز به رشد قد شما كمك مي‌كند. رژيم غذايي شما بايد شامل لبنيات، پروتئين، كلسيم، منيزيم و فسفر باشد. موادغذايي مثل شير، ماست، سبزي، ماهي، اسفناج، گوشت و حبوبات حاوي گروه‌هاي ويتامين و موادمعدني هستند.

مصرف پروتئين و لبنيات نقش بسيار مهمي در ميان موادمغذي براي رشد قد دارد، بنابراين بايد از همه گروه‌هاي غذايي به اندازه كافي در رژيم غذايي خود داشته و از‌ آن‌ها باتوجه به مراحل رشد استفاده كنيد. فعاليت فيزيكي و ورزش نيز در افزايش قد تاثير بسزايي مي‌گذارد. هرچه تحرك بيشتر باشد گردش املاح استخواني بيشتر خواهد شد، درحين ورزش هورمون‌هاي رشد شروع به ترشح مي‌كنند و به دنبال آن رشد قد نيز افزايش مي‌يابد.

خواب مناسب در كنار عوامل ديگر از جمله مولفه‌هاي موثر در رشد و افزايش قد انسان به‌شمار مي‌آيد. خواب افراد بايد پيش از دوران بلوغ منظم و به موقع باشد. به‌طوركلي 3 عامل تغذيه، ورزش و خواب مناسب مواردي هستند كه در كنار وراثت افراد در رشد قد آن‌ها تاثيرگذار هستند. گاهي ممكن است، فردي از لحاظ وراثتي قد بلندي داشته باشد ولي چون تغذيه و فعاليت فيزيكي مناسبي ندارد به ميزان قد موردانتظار نرسد. افراد مي‌توانند با تغذيه صحيح، فعاليت و خواب مناسب مقداري از حدي كه وراثت‌شان براي قد تعيين مي‌كند بلندتر شوند كه البته تاثير اين موارد تا قبل از دوران بلوغ است.

 

بهتر است پاشنه كفش خانم‌ها 2 تا 3 سانتي‌متر باشد يعني اختلاف ارتفاع بين جلو و عقب از پاشنه تا ابتداي انگشتان پا رعايت شود. كفش‌هاي لژدار كه در قسمت جلويي نيز داراي ارتفاع هستند بهتر از كفش‌هاي پاشنه بلند معمولي هستند. پاشنه‌هاي بلند موجب دردناك شدن استخوان‌هاي كف پا، انگشتان و گاها التهاب كف پا مي‌شوند.

استفاده طولاني مدت از كفش‌هاي پاشنه بلند گرفتگي و جمع شدن عضلات پشت ساق پا را به همراه خواهد داشت. احساس درد و ناراحتي، آسيب و پيچ‌خوردگي مكرر مچ پا و همچنين آرتروز همگي از پيامدهاي پوشيدن كفش‌هاي پاشنه‌دار هستند. اين كفش در درازمدت به مفاصل پا آسيب مي‌رساند و درنتيجه ابتلا به آرتروز از عوارض اصلي آن است. توصيه مي‌كنيم تا از كفش‌هاي پاشنه بلند براي كوتاه مدت استفاده كنيد و از پوشيدن آن در محل كار، خريد يا پياده‌روي پرهيز كنيد. به‌جاي آن مي‌توانيد كفش‌هاي اسپرت و راحت را به پا كنيد كه از آسيب به كمر، افزايش قوس كمر، برهم خوردن تعادل و ابتلا به ديسك كمر جلوگيري كنيد.

زانوهاي پرانتزي به تنهايي مشكل ايجاد نمي‌كنند بلكه عوارض ناشي از آن اختلالاتي در افراد به وجود مي‌آورد، اسكلت بدن از حالت طبيعي خارج مي‌شود و فرد وقتي مي‌ايستد يا راه مي‌رود وزن او به طور طبيعي روي سطوح زانو قرار نمي‌گيرد بنابراين قسمت‌هايي از مفاصل زودتر آسيب مي‌بيند و باعث بروز درد و ناراحتي و ابتلا به آرتروز مي‌شود. معمولا كفي‌هاي مخصوصي براي ايجاد سطح شيب‌‌دار كفش‌ها تعبيه مي‌شود كه در اين حالت توزيع نيرو به صورت متعادل انجام مي‌شود و درطول انجام فعاليت‌هاي روزانه آسيب كمتري به مفصل وارد مي‌‌شود.

 

ادامه مطلب...

 
مطالب بیشتر...

نظرسنجی

آیا با فروش جزوه افزایش قد موافق هستید
 
بنر
بنر
آخرین پزشکان وب سایت افزایش قد برای مشاهده روی تصویر کیلیک کنید
بنر
بنر
بنر
اعضا : 11277
مطالب و محتوا : 1581
بنر
به پایگاه افزایش قد امتیاز دهید: