بسته های آموزشی پایگاه افزایش قد

  پایگاه تخصصی افزایش قد ایران در ششمین سال تاسیس خود  جهت کمک به رشد و افزایش قد افراد اقدام به ارائه محصولات کمکی و آموزشی در این زمینه کرده است

افزایش قد به سن شخص بستگی دارد. تا ۱۸ سالگی صفحات رشد بدن باز هستند، بنابراین جوانان و افرادی که در ابتدای مرحله‌ی بزرگسالی قرار دارند، می‌توانند با انجام بعضی تمرینات که روی رشد عضلات بدن کار می‌کند، قدشان را افزایش دهند. در این مطلب، بعضی از تمریناتی که به افزایش قد کمک می‌کنند را برایتان بیان کرده‌ایم.

هدف این تمرینات، کشش بدن و انعطاف پذیر کردن آن است. وقتی تمرینات کششی با شدت بالا انجام می‌شوند، استخوان‌ها و غضروف‌های بدن رشد می‌کنند. همچنین مقدار بیشتری هورمون رشد یا HGH نیز ترشح می‌شود. این هورمون و تمرینات، تاثیری مضاعف بر افزایش قد دارند.  تمریناتی که در زیر بیان می‌شود، روی قسمت بالا و پایین بدن کار می‌کنند، و براساس مفهوم تمرینات پیلاتس می‌باشند. توصیه می‌شود که بین هر دو تمرین، یک فاصله‌ی زمانی ۴۸ ساعته بگذارید.

آویزان شدن


۱. آویزان شدن عمودی
این یکی از مفیدترین و همچنین ساده ترین تمرینات افزایش قد است. این تمرین، باعث کشش ستون فقرات می‌شود، زیرا غضروف‌های موجود در ستون مهره را می‌کشد.

طناب زدن

۲. بسکتبال / طناب زدن
هر دوی این فعالیت‌ها، شامل پریدن هستند که جریان خون به استخوان‌های بلند موجود در بدن را افزایش می‌دهد. همچنین یک فشار اضافی بر آنها وارد می‌کند. در نتیجه، طولشان بیشتر رشد می‌کند و حجم بیشتری پیدا می‌کنند.

کشش کبری

۳. کشش کبرا
روی سینه‌تان، بر روی زمین دراز بکشید. قسمت پایین بدنتان را بی حرکت نگه دارید و با استفاده از بازوهایتان، قسمت بالای بدنتان را بلند کنید. تا جایی که می‌توانید خودتان را بکشید. این وضعیت را ۱۵ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید. این، یک تمرین عالی برای افزایش قد است و انجام آن هم بسیار آسان.

خم شدن عمودی

۴. خم عمودی
در حالیکه پاهایتان کمی از هم فاصله دارند بایستید. حالا به سمت پایین خم شوید و سعی کنید سطح زمین را لمس کنید. اما در طول خم شدن، مطمئن شوید که زانوهایتان را تا نمی‌کنید یا نمی‌چرخانید.

در ابتدا ممکن است این حرکت را بخوبی انجام ندهید، اما با گذشت زمان قادر خواهید بود که تمام کف دستتان را حتی بدون خم کردن زانوهایتان، روی زمین قرار دهید. این تمرین، ستون فقرات را صاف و کشیده می‌کند و باعث رشد بیشتر آن می‌شود.

کشش دو طرفه

۵. کشش دو طرفه‌ی درازکش
به پشت روی زمین دراز بکشید. دست‌هایتان را بالای سر قرار دهید، بطوریکه روی زمین قرار بگیرند. حالا دست‌ها و پاهایتان را بطور همزمان بکشید، بطوریکه بسمت بیرون بدنتان کشیده شوند. این وضعیت را بمدت ۲۰ ثانیه حفظ کنید. در هر بار، ۲ تا ۳ ست از این تمرین را انجام دهید.

کشش عمودی

۶. کشش عمودی ایستاده
به شکل عمودی روی پنجه‌ی پاهایتان بایستید. دست‌ها باید به سمت بالا باشند. حالا سعی کنید که بدنتان را روی انگشتان پایتان بالا ببرید و هر چقدر که می‌توانید بکشید. این تمرین، ستون فقرات را می‌کشد و جریان خون به بخش پایین‌تر بدن را افزایش می‌دهد. می‌توانید این کشش را در یک تکرار، بمدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

لگد زدن

۷. لگد زدن با پا
این تمرین، طول قسمت پایین بدن را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید این حرکت را با ایستادن روی زمین و لگد زدن با قسمت پایین پاها (بطور محکم) انجام دهید. این تمرین روی غضروف شما کار خواهد کرد.

خم شدن یکطرفه

۸. خم شدن یکطرفه در حالت ایستاده
روی پاهایتان بایستید. بدنتان را به یک سمت خم کنید (چپ یا راست). تا حداکثر اندازه‌ی ممکن، خودتان را بکشید. بمدت ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس تمرین را با خم شدن به سمت دیگر تکرار کنید.

میز کشش

۹. میز کشش وارونه
این تمرین بطور شگفت انگیزی باعث افزایش قد می‌شود. برای انجام آن، شما به یک میز کشش وارونه نیاز دارید. خودتان را بصورت وارونه از یک میز کشش وارونه آویزان کنید. به این ترتیب، قادر خواهید بود که قدتان را افزایش دهید، زیرا قسمت بالا و پایین بدنتان، کشیده خواهند شد.

۱۰. وزنه‌های مچ پا
وزنه‌هایی را به مچ پاهایتان وصل کنید و بگذارید که به سمت پایین آویزان باشند. غضروف‌های زانوی شما کشیده خواهند شد و طول قسمت پایین بدنتان افزایش می‌یابد.
دوستان عزیز، شما می‌توانید سایز قالب بدنتان را با انجام این تمرینات افزایش دهید. همچنین می‌توانید برای دستیابی به نتایج بهتر، مکمل‌های پروتئینی مصرف کنید یا مواد غذایی سرشار از پروتئین بخورید. مکمل‌های هورمون رشد انسانی (HGH) نیز وجود دارند. صد البته بهتر است قبل از شروع استفاده از هر مکملی یا هر برنامه‌ی غذایی و تمرینی، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

البته اثبات و تاثیر مستقیم این حرکات روی افزایش قد هنوز ثابت نشده و می تواند با توجه به شواهد امر این حرکات تاثیر گذار باشد . مطمعنا انجام این حرکات بهتر از دست روی دست گذاشتن و فکر کردن خواهد بود

نظرات

  • هیچ نظری یافت نشد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان میهمان

0
پرسش و پاسخ درباره افزایش قد
معرفی پزشکان افزایش قد
تغذیه و حرکات ورزشی برای افزایش قد
پکیج کامل افزایش قد
8 +

پزشکان وب سایت

11000 +

اعضاء سایت

1300 +

مطالب وب سایت

8500 +

پرسش و پاسخ

سخنانی از پزشکان

پزشکان ثبت نام کرده در پایگاه تخصصی افزایش قد

ورود کاربران سایت

ثبت نام پزشک و متخصص

 پزشکانی که خواستار همکاری با پایگاه تخصصی افزایش قد هستند می توانند با تکمیل فرم مربوطه علاوه بر همکاری از مزایای آن برخوردار باشند

ورود پزشک

 پزشکان عزیز بعد از دریافت نام کاربری و پسورد می توانند با استفاده از این درگاه وارد پنل کاربری خود شوند