بنر

در این نوشتار با ۲۰ خوراکی و حرکات ورزشی آشنا می شوید که برای افزایش قد طبیعی بسیار مفید و سودمند هستند. داشتن قامتی بلند و خوش ترکیب قطعا خوبی‌های خاص خودش را دارد. چون نه تنها باعث می‌شود لباس به تن‌تان بهتر بنشیند بلکه اعتماد به نفس‌تان را هم تقویت می‌کند.

اما برای بعضی از آدم‌ها، به نظر می‌رسد هورمون‌های رشد چندان کارآمد عمل نمی‌کنند در حالی که دیگر آدم‌ها انگار یک جهش رشد ناگهانی دارند. واقعیتش را بخواهید، قد یک شخص را ژنتیکش تعیین می‌کند، و عقیده بر این است که یک شخص بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی دیگر رشد نمی‌کند.

اما عوامل متعدد دیگری وجود دارند که بر رشد تاثیر می‌گذارند و یک شخص می‌تواند همچنان، حتی بعد از بلوغ، با دنبال کردن یک سبک زندگی سالم و گنجاندن غذاهای سالم و تمرینات کششی در برنامه‌ی روزانه‌ی خود ۵ تا ۷ سانتیمتر رشد کند. خوردن میوه و سبزیجات جهت کم کردن وزن توصیه‌ای معروف است، اما میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند به افزایش قد طبیعی نیز کمک کنند.

 
۱۰ برترین مواد غذایی برای افزایش قد طبیعی

هرچند قد یک شخص را ژنتیک آن شخص تعیین می‌کند، اما عوامل زیست‌محیطی دیگری مثل غذا و رژیم غذایی نیز بر قد یک شخص تاثیر می‌گذارند. خوردن یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، تمام انواع غلات، مرغ و فراورده‌های لبنی می‌تواند تمام مواد مغذی لازم مثل کلسیم، پتاسیم، روی، منیزیم، ویتامین ث، فسفر و پروتئین را که برای تحریک رشد و افزایش قد طبیعی ضروری هستند فراهم کند.

۱. فراورده‌های لبنی

وقتی صحبت از مواد غذایی می‌شود که منجر به افزایش قد طبیعی می شوند، هیچ چیز مثل شیر و دیگر فراورده‌های لبنی نیست. شیر و دیگر فراورده‌های لبنی مثل پنیر و ماست برای رشد حیاتی هستند چون آنها حاوی مواد مغذی ضروری برای افزایش قد مثل کلسیم، پروتئین و ویتامین‌های آ، ب، د و‌ای هستتند.

کلسیم برای رشد و حفظ سلامتی و داشتن استخوان‌های محکم ضروری است در صورتی که ویتامین د برای جذب کلسیم از مواد غذایی مختلف به بدن حیاتی است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که دست کم در روز ۲ لیوان شیر بنوشید و دیگر فراورده‌های لبنی را نیز در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

۲. تخم‌مرغ

فهرست مواد غذایی برای افزایش قد طبیعی با افزودن تخم‌مرغ به آن کامل می‌شود. تخم‌مرغ‌ یک منبع ارزان و در دسترس پروتئین با کیفیت است که برای رشد بهینه ضروری است. تخم‌مرغ منبعی قوی از ویتامین د، کلسیم، و ویتامین ب۲ یا ریبوفلاوین است که تمام آنها به پرورش دادن استخوان‌های محکم و بدنی سالم کمک می‌کنند.

اگر نمی‌خواهید چربی بیش از اندازه دریافت کنید پس می‌توانید به راحتی آلبومین سفید مصرف کنید که پروتئین ۱۰۰%است. توصیه می‌شود که در روز ۳ تا ۶ عدد سفیده تخم‌مرغ مصرف کنید.

۳. مرغ

اگر سعی دارید پس از ۲۵ سالگی افزایش قد طبیعی داشته باشید پس در این زمینه مرغ یکی از بهترین گزینه‌های غذایی است. مرغ یکی از بهترین منابع طبیعی پروتئین موجود است که به ساخت بافت‌ها و ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

شخصی که سعی می‌کند قد خود را افزایش دهد باید دست کم در روز ۵۰ گرم مرغ مصرف کند تا بدن خود را از پروتئین‌های با کیفیت انباشته کند.

۴. سویا

سویا ماده‌ی غذایی مغذی دیگری است که وقتی بر مبنایی روزانه مصرف شود به افزایش قد طبیعی کمک می کند. سویا منبع سرشار از پروتئین، اسید فولیک، ویتامین‌ها، فیبر و کربوهیدرات است که آن را به غذایی کامل برای بهبود سلامت کلی تبدیل می‌کند. پروتئین موجود در سویا نیز استخوان‌ها و بافت و تراکم را بهبود خواهد بخشید که برای افزایش قد ضروری هستند.

هر فرد باید سعی کند در روز ۵۰ تا ۵۵ گرم سویا مصرف کند. شما می‌توانید سویای پخته یا آب پز را در سالاد، برنج و دیگر خوراک‌های‌تان بگنجانید. همچنین می‌توانید دیگر فراورده‌های سویا مثل شیر سویا و توفو(پنیر لوبیا) مصرف کنید.

۵. موز

کسانی که مراقب وزن خود هستند و به سلامتشان اهمیت می‌دهند اغلب از موز غفلت می‌کنند چون این میوه به شدت با افزایش وزن در ارتباط است. اما در واقع، مزایای سلامتی موز متعدد است. دستور ماسک موی موز برای مراقبت از مو بسیار معروف است و همچنین میوه‌ای فوق‌العاده برای افزایش قد است. موز که منبعی غنی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز و کلسیوم و باکتری‌های پروبیوتیک سالم است، به طرق مختلف به تقویت افزایش قد طبیعی کمک می‌کند.

پتاسیم موجود در موز از ضعیف شدن استخوان‌ها و دندان‌ها جلوگیری می‌کند، و همچنین اثرات مضر سدیم‌ بر استخوان‌ها را خنثی می‌کند. موز همچنین به حفظ غلظت کلسیم در استخوان‌ها کمک می‌کند. منگنز یافت شده در موز سلامت و متابولیسم استخوان را بهبود می‌بخشد، و باکتری پروبیوتیک کلسیوم را از غذاها جذب می‌کند، و از این طریق سلامت استخوان‌ها را افزایش می‌دهد. کلسیوم موجود در موز از نازک شدن استخوان‌ها جلوگیری می‌کند و به محکم‌تر کردن استخوان‌ها کمک می‌کند.

۶. بلغور جو دو سر

درست مثل سویا، جو دو سر یک منبع گیاهی شگفت‌انگیز پروتئین است که برای افزایش قد و تقویت توده‌ی عضلانی فوق‌العاده مهم است. مواد غذایی سرشار از پروتئین مثل جو دو سر به ترمیم استخوان‌ها و بافت‌ها کمک می‌کنند و همچنین تشکیل بافت‌های جدید را بهبود می‌بخشند.

آمینو اسیدهای موجود در غذاهای سرشار از پروتئین برای رشد بهینه و عملکرد بدن انسان لازم هستند. بنابراین، شخصی که تلاش می‌کند قدش را افزایش دهد باید روزانه در وعده‌ی صبحانه ۵۰ گرم جو دو سر را بگنجاند. دستورالعمل تهیه‌ی جو دوسر برای وزن کم کردن و افزایش قد طبیعی و سریع و آسان است.

۷. آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌ها نه تنها تنقلاتی هستند که آب از دهان آدم سرازیر می‌کنند؛ بلکه می‌توانند به طور موثری به افزایش قد طبیعی کمک کنند. آجیلی مثل بادام زمینی، بادام و دانه‌هایی مثل تخم کدو و دانه‌ی کتان شامل مواد معدنی ضروری برای بدن، چربی‌های سالم و آمینو اسیدهایی هستند که به ترمیم بافت‌های بدن و پیشرفت تشکیل بافت‌های جدید کمک می‌کنند.

مواد مغذی موجود در آجیل و دانه‌ها با تحریک هورمون‌های رشد در بدن رشد را بهینه می‌کنند. بنابراین، بار بعد که هوس تنقلات کردید از خوردن آجیل و دانه‌ها لذت ببرید و همچنین برای خوردن یک وعده‌ی خوشمزه آنها را به اسموتی، سالاد و ماست‌تان اضافه کنید.

۸. سبزیجات برگ سبز

یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش قد سبزیجات برگ سبز تازه است، که حاوی تمام مواد معدنی، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و فیبرهای رژیمی لازم برای تحریک هورمون‌های رشد در بدن است که به نوبه‌ی خود به تقویت رشد قد کمک می‌کند.

بعضی از سبزیجات سبز که باید برای افزایش قد استفاده شوند، اسفناج، کولارد سبز، بروکلی، نخودفرنگی، کلم بروکسل، بامیه و غیره هستند.

۹. ماهی

برای بهبود رشد قدتان چه چیزی بهتر از خوردن ماهی‌های خوشمزه است؟ ماهی‌هایی مثل سالمون، تن، ساردین، منبع غنی پروتئین و ویتامین د هستند که هردو برای رشد قد لازم هستند. غذاهای غنی از ویتامین د مثل ماهی جذب کلسیم از منابع غذایی دیگر را که برای رشد و نمو استخوان‌ها و افزایش تراکم استخوانی ضروری است بهبود می‌بخشند.

پروتئین به ترمیم بافت‌های بدن و جلوگیری از فرسایش استخوان ناشی از ساییدگی کمک می‌کند.

۱۰. آشواگاندا (جینسگ هندی)

در واقع این یک نوع غذا نیست، بلکه بیشتر یک درمان گیاهی طبیعی برای افزایش قد طبیعی است. اصطلاح علمی برای آشواگاندا، پنیرباد خواب‌آور است، و بیشتر با نام جینسنگ هندی شناخته می‌شود. طیف گسترده‌ای از مواد معدنی موجود در این گیاه به رشد استخوان‌های بدن کمک می‌کند و همچنین تراکم استخوانی را افزایش می‌دهد که به افزایش قد کمک می‌کند. این گیاه همچنین ظرفیت اثرگذاری بر هورمون رشد انسانی (HCG) را به طریقی غیرمستقیم دارد؛ هورمونی که مسئول رشد قد در انسان‌ها است. شما می‌توانید آشواگاندا را از هر عطاری تهیه کنید.

۲ قاشق غذاخوری پودر آشواگاندا را در یک لیوان شیر گرم بریزید؛ کمی شکر برای شیرین شدن به آن اضافه کنید و تا ۴۵ روز هر شب قبل از خواب از آن بنوشید تا شاهد افزایش قد طبیعی خود باشید. هنگام مصرف این دارو، شخص باید از خوردن غذاهای چرب، ادویه دار، سرخ کرده، و فست فود پرهیز کند.
نظر
افزودن جدید جستجو
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
 

TASKHIR"

نظرسنجی

آیا با فروش جزوه افزایش قد موافق هستید
 
بنر
بنر
آخرین پزشکان وب سایت افزایش قد برای مشاهده روی تصویر کیلیک کنید
بنر
بنر
بنر
اعضا : 11036
مطالب و محتوا : 1581
بنر
به پایگاه افزایش قد امتیاز دهید: