بنر


تغذیه مناسب و مواد غذایی مخصوص برای افزایش قدوقتی صحبت از قد و روش ‌های افزایش آن به میان می‌ آید، هزاران روش رنگارنگ ردیف می‌ شوند که در این میان برخی فقط در حد حرف هستند و برخی دیگر تا حدودی می‌ توانند مفید باشند. اما تغییر در وضعیت تغذیه از جمله اقداماتی است که اثرات مثبتی می ‌تواند داشته باشد زیرا متخصصان تغذیه عقیده دارند تا زمانی که رشد طولی استخوان‌ ها وجود دارد یعنی تا زمانی که بلوغ به پایان نرسیده، نوع غذایی که خورده می‌ شود، می‌ تواند به افزایش قد کمک کند. البته نباید فراموش کرد که کوتاهی قد در بچه‌ ها(در صورتی که زمینه ی ژنتیکی وجود نداشته باشد) نشانه ی سوءتغذیه در چند سال گذشته است. بنابراین می ‌توان برنامه ی غذایی را غنی ‌تر کرد، می ‌پرسید با چه؟ بهتر است به موارد زیر توجه کنید:


1- کلسیم

از آن جایی که ترکیب اصلی استخوان ‌ها را کلسیم تشکیل می ‌دهد دریافت روزانه ی این ماده ی معدنی برای افزایش قد ضروری است. بنابراین، به منظور دریافت کلسیم مورد نیاز باید شیر، ماست، ماهی با استخوان مثل ساردین و سبزیجاتی مانند انواع کلم و البته کنجد و بادام را در برنامه ی غذایی روزانه گنجاند.

نباید فراموش کرد که کوتاهی قد در بچه‌ ها(در صورتی که زمینه ی ژنتیکی وجود نداشته باشد) نشانه ی سوءتغذیه در چند سال گذشته است

2- روی

این ماده ی معدنی در رشد و تمایز سلولی نقش بسزایی دارد. کمبود روی موجب کاهش سرعت رشد و کوتاهی قد می ‌شود پس منابع غذایی این ماده ی مغذی را که شامل انواع ماهی ‌ها، نان تهیه شده از آرد گندم کامل، عدس و نخودفرنگی هستند، را در رژیم‌ تان بگنجانید.


3- مس

مس در به حرکت در آوردن و انتقال آهن از ذخایر به مغز استخوان و سنتز کلاژن و الاستین در بافت همبند دخالت دارد بنابراین کمبود آن رشد غیرطبیعی اسکلت و پوکی استخوان را همراه دارد. پس از مواد غذایی مانند انواع حبوبات و تخمه آفتابگردان به عنوان منابع این ماده معدنی بیشتر استفاده کنید.


4- منیزیم

این ماده ی معدنی نیز از اجزای ساختمانی استخوان‌ ها است و کمبود آن باعث اختلال در عملکرد ویتامین D می ‌شود. بنابراین عادت به خوردن نان تهیه شده از آرد گندم کامل، تخمه آفتابگردان و دانه ی کامل برنج و جو به عنوان تامین‌ کننده این ماده ی معدنی توصیه می ‌شود.

مس در به حرکت در آوردن و انتقال آهن از ذخایر به مغز استخوان و سنتز کلاژن و الاستین در بافت همبند دخالت دارد بنابراین کمبود آن رشد غیرطبیعی اسکلت و پوکی استخوان را همراه دارد

5- ویتامین A

این ویتامین در رشد و ترمیم استخوانی دخالت دارد و در کودکی و نوجوانی موجب سرعت گرفتن مراحل رشد می ‌شود پس جگر، زرده تخم‌مرغ و پنیر به خصوص پنیر چدار را به عنوان منابع ویتامین A و میوه و سبزیجات رنگی نظیر هویج، فلفل ‌دلمه ‌ای قرمز و نارنجی،‌ کلم بروکلی، گوجه ‌فرنگی، انبه، زردآلو و هلو را به عنوان منابع بتاکاروتن(پیش‌ساز ویتامین A) هر روز میل کنید.


6- ویتامین K

این ماده ی مغذی در تولید پروتئین ‌هایی که نقش ساختمانی و تنظیمی در استخوان‌ ها بازی می‌ کنند، دخیل است. در ضمن کمبود ویتامین K نقص در فرآیند بازسازی و معدنی ‌شدن استخوان ‌ها را همراه دارد. از این رو، خوردن مواد غذایی مانند اسفناج، کلم بروکلی، جگر و چای سبز به عنوان تامین‌ کننده‌ های این ویتامین در طول روز توصیه می ‌شود.


7- ویتامین D

ویتامین D به جذب کلسیم و ذخیره‌ سازی مواد معدنی در استخوان‌ ها کمک می‌ کند و کمبود آن موجب بروز بیماری نرمی استخوان می ‌شود. پس گنجاندن مواد غذایی نظیر ماهی آزاد، ماهی تن، جگر، پنیر و تخم انواع پرندگان برای دریافت به اندازه این ماده مغذی ضروری است. البته نباید فراموش کرد که بودن در معرض آفتاب خود یک روش عالی برای دریافت این ویتامین است.

منبع : تبیان

نظر
افزودن جدید جستجو
ناشناس   |2015-04-15 23:04:05
ممنونم
پرنیا  - افزایش قد   |2015-04-05 19:15:25
سلام من 12سال دارم و قدم 160 می خوام قدم به
175تا190 برسه چیکار کنم؟
فرشته   |2015-04-16 16:22:36
عزیزم متوسط قد خانوم ها 150 تا160 است وآقایون
170تا180 به این فکر کن که قد بسیار بلند هم دردسر
های زیادی داره . الان تو در اوج رشد هستی وبا
حرکات کششی و تغذیه ی مناسب و قانون جذب می
تونی به قد ایده آلت برسی.
A .L .I  - افزایش قد   |2015-04-04 21:52:58
سلامن13سالو4ماهم است قدم144 و وزنم 31کیلو است
من تا چه اندازه رشد میکنم .......چه راه ها یی
پیشنهاد میکنید?
ینیامین  - برای رشد قد چه کنم   |2015-03-30 18:51:42
سلام من 14 سال دارم با قد 176 و وزن 60 کیلو گرم
میخواستم بدونم چه جور برنامه ای برای رشد قد
من خوبه در ضمن والیبال هم کار میکنم میخوام
قدم بشه 190 یا 2 متر
ناشناس  - افزایش قد   |2015-03-04 02:22:46
من 12 سالمه قدم175 یعنی می خوام برسم 190
ملیکا   |2015-02-23 18:29:24
سلام عزیزان ، من 16سالمه قدم 173، رشته ی
والیبال هم کارمیکنم شیر ولبنیاتم زیاد مصرف
میکنم قرص زینک هم میخورم فقط شبا دیرمیخوابم
،میخوام قدم به 180برسه آیادیرخوابیدنم مانع
شده؟
فرشته   |2015-04-16 16:23:36
ممکنه
شیرین  - قد   |2015-02-12 01:54:06
سلام من 12 سال دارم. قدم 141 است . وزنم 45. کلاس
والیبال هم میرم . برای رشدم خوبه.
شادی  - افزایش قد   |2015-01-15 22:55:23
من 21 سالمه 152 cmبهنظرتون قدم بلندتر میشه؟ چی
کار کنم.؟خواهرم 10سالهش 120 cmقدش واسه اون چی
کار کنم قدش بلند شه؟
صبا   |2015-01-05 21:48:16
تو رو خدا به من کمک کنیییییین. 13 سالمه 154قدمه
می خوام بشم 167کممممممممک چیکار کنم؟
محمد رضا   |2015-01-04 19:44:35
من ١٤ سالمه قدم ١٨١ عست يعني من به ١٩٠ ميرسم؟
خانواده پدريم همه بالاي ١٨٥ هستن
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
 

TASKHIR"

نظرسنجی

آیا با فروش جزوه افزایش قد موافق هستید
 
بنر
بنر
آخرین پزشکان وب سایت افزایش قد برای مشاهده روی تصویر کیلیک کنید
بنر
بنر
بنر
اعضا : 9818
مطالب و محتوا : 1561
بنر
به پایگاه افزایش قد امتیاز دهید: